ice\FIRE
Unsupportive
HTTP://FARANYMBOBOIBOY.BLOGSPOT.COM
posted by Fara_nym | Hyoukurona Tuesday, 20 December 2016 @5:50 am 0 comments
Hisashiburi da~| CF2016 | Osu! | Y!!!OI lewl
Assalamualaikum...
ohayou!

there there..I'm back from sulking because I dont go to CF this year. CF is an Anime Convention that be held once a year and THIS YEAR I ..urggg it such a pain in heart...dont go to CF. oh ya CF is acronym for Comic Fiesta! I went to CF last year.. Comic Fiesta 2015 : Day 1

I did cosplay this year...but I think me, as a hijab cosplayer not so well-known like Mariah Rashidah, Meowy Munchy-marsha, Ryoukun , Ai-channn and so on. lewl. Maybe I'll post my cosplay here and all of you can vomit . lewl

and..actually I'm not sulking because of I dont go to CF. My kouhai -tachi and my mummen rider bough me a lot of anime stuffs for me...



seems like Yuri!!! on Ice and boboiboy(also) getting very popular at CF2016
oh ya I just created my cosplay site...do visit and like it (if u have a WorldCosplay account)




http://m.worldcosplay.net/member/Hyoukurona

oh ya and my blog has completely change too!
INTO..

YURI ON ICE : EROS MOOD!

senpie-tachi to kouhai-tachi also get into yoi world because VICTURI IS CANON!



and those who really get into yoi, they rly put up some scene like these Sugoi! Quick Cosplay of Yuri!!! on Ice in their blog, LIKE MEYH!
hueheheh I wonder if the rumor abt Yuri!!! on Ice season 2 is really gonna happen next year. I wont be happy tbh but isnt it great, YOI fans can watch more sweetness of Victor and Yuri plus there are another quite famous shipping onward.. Otabek and Yurio da ne~!

READ MORE (メ ̄▽ ̄)︻┳═一

Labels: , , , ,

posted by Fara_nym | Hyoukurona Sunday, 8 December 2013 @4:22 pm 0 comments
Extra: Cara buat koko BoboiBoy yang sedap~
Bissmillahirahmanirahim...
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Actually, Fara sengaja buat tuto ni sebab abah Fara baru je beli beberapa barang dari carnival apetah. lupa lah dari putrajaya. promo carnival tu ada di mukasurat terakhir Majalah komik BoBoiBoy isu 18.


ha, nilah dia. tak banyak barang pon Abah Fara beli. But kat ruma tu ada je  koko. tak pernah habis :3
okeyh. sape yang berminat boleh la ikut cara Fara ngee~

1. Sediakan,
-koko BoBoiBoy
-mug
-air panas


2. Tuangkan air panas ke dalam mug.
Tips: kalau nak lagi sedap, tuangkan separuh daripada mug itu.



3. Ambil sepeket koko BoBoiBoy.



4. Buka/ koyakkan peket tersebut dan tuang kedadalm mug yang mengandungi air panas.



5.Kacau air tersebut. kalau air tu terlampau panas, tambah sedikit air kosong (air masak biasa)
Tips: kalau nak lagi sedap atau air tu tawar, tambah la susu pekat :)

EXTRAS:~


'sruuppp....nyummmy, TERBAIK!'

bye, Asslamualaikum~

Labels: ,

posted by Fara_nym | Hyoukurona Friday, 31 May 2013 @9:17 pm 0 comments
BoBoiBoy : Sfera Kuasa [ akan datang 2014 di pawagam ]
Bismillahirahmanirahim...
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

BoBoiBoy:Sfara Kuasa (akan datang di pawagam 2014)
[ LIVE PREVIEW ]
 Copyright ©AnimonstaStudios 
     Hai reader[s],Fara datang nak cerita yang menarik dan ditunggu-tunggu dari semalam..sebelum ni   ada countdown kat web ni http://countdown.monsta.com/ tapi dah 1 jun 2013 dah dikeluarkan! Woah,Fara exited sangat tak sabar pulak nak tunggu tahun depan untuk ceritanya. Peminat BoBoiBoy yang lain pun mesti tak sabar kan! eheheh tak pe lah..kena tunggu jugak. Sinopsisnya belum keluar tapi dah ada beritahu yang projek AnimonstaStudios Sdn. Bhd. adalah Movie ' BoBoiBoy : Sfera Kuasa '. Pada Mulanya, meraka tak beritahu pon apa projek yang ditunjukkan dalam Majalah Komik BoBoiBoy isu 13 baru-baru ni.

     Gambar kat atas tu Fara baru capture tadi..Sorry lah pendek sangat xP kalau nak ambil minta tau,nanti Fara bagi link-kalau boleh kreditkan nama Fara- ok abaikan yang tuh, Back to BoBoiBoy. Fara akan update lagi pasal ' BoBoiBoy : Sfera Kuasa ' nanti ye? Bestnya cuti 2 minggu sebab Fara boleh update blog banyak-banyak. jadi Fara boleh lah capai misi Fara kali ni contohnya macam banyakkan tutorial~

Ok lah tu sahaja untuk kali ni. Ingat tau, Fara akan update lagi.bye dan Assalamualaikum

Labels:

posted by Fara_nym | Hyoukurona Friday, 8 February 2013 @8:07 pm 2 comments
Animasi BoBoiBoy akan ada Movie?
Assalamualaikum~*peace upon to you!*

Animonsta Pada Tahun 2013 – Fokus BoBoiBoy, Bakal Hadir Dengan Filem
Filem BoBoiBoy bakal dimulakan pembangunan pada tahun iniAnimonsta Studios merupakan salah satu studio animasi tempatan yang memfokuskan dalam memperkembangkan kandungan animasi dan kreatif di Malaysia. Syarikat yang diasaskan pada September 2009 ini kini dilihat memfokuskan kepada hanya satu siri animasi utama, iaitu BoBoiBoy.




Kami telah berkesempatan untuk bertemu dengan Nizam Razak, pengasas Animonsta dalam bertanya akan beberapa perancangan mereka sepanjang tahun 2013 ini.
Daripada apa yang dikongsikan, pihak Animonsta masih memfokuskan sepenuhnya kepada BoBoiBoy pada tahun ini, dimana mereka akan menyambung siri animasi tersebut untuk musim kedua dan ketiga.
Menariknya, selain daripada siri animasi biasa, Animonsta juga dalam perancangan untuk hadir dengan sebuah filem khas untuk BoBoiBoy. Berkenaan dengan jalan cerita dan bilakah ia akan ditayangkan, pihak Animonsta mengatakan mereka masih belum boleh berkongsi mengenainya, tetapi akan diketahui dan diumumkan dalam masa dua tiga bulan lagi.
Berkenaan dengan aplikasi permainan dan sebagainya, ia dimaklumkan, Animonsta akan terus bekerjasama dengan syarikat lain dalam mengeluarkan aplikasi permainan BoBoiBoy. Tetapi apakah yang akan dikeluarkan masih tidak diketahui buat masa ini.

Buat masa ini, Animonsta hanya telah mengeluarkan satu sahaja permainan BoBoiBoy untuk iPhone, iaitu BoBoiBoy Superkick, dimana boleh dimuat-turun pada harga $0.99 daripada App Store, membawakan bentuk permainan yang memerlukan pemain mengawal bola dengan mengerakkan peranti mereka.
Untuk tahun 2013 juga, Animonsta merancang untuk menambah kakitangan syarikat mereka, disamping terus mencungkil bakat-bakat anak muda tempatan dalam industri kreatif. Terdapat juga perancangan untuk beralih ke bangunan baru, tetapi ia tidak dikongsikan sepenuhnya buat masa ini.
Selain BoBoiBoy, mungkin juga kelak kita akan dapat melihat animasi baru daripada Animonsta. Tetapi, perkara ini mungkin mengambil sedikit masa lagi, sebelum diumumkan secara rasminya.

EXTRAS~

Labels:

posted by Fara_nym | Hyoukurona Sunday, 27 January 2013 @6:49 pm 1 comments
All About BoBoiBoy~

Assalamaualikum!*peace upon to you!*

Baiklah! Di page ni Fara nak letak semua Freebies , gambar ,  Sound Track , MP3 dan yang lain2 pasal Siri Animasi BoBoiBoy! (termasuk kawan-kawan dan Penjahat[ect:Ejo Jo]) Harap korang suka!
Entry-entry Fara tentang BoBoiBoy > HERE<
  © Animonsta Studios Sdn. Bhd. ~ Edited/convert by Fara_nym-me-
TOUCH THE IMAGE

Boboiboy Gempa

Boboiboy Halilintar

Boboiboy Taufan

Fang

Yaya

Ying

Gopal

Ochobot

Tok Aba

Papazola

Naga Bayang

Golum Tanah

PeTAI

Ejo Jo

Adu Du

Probe

Amar Deep

Iwan

Amy

Suzy

Siti Zubaidah

Nana

Stanley

Komputer (Adu Du)

Komputer (Ejo Jo)

Bago Go

IkinAsyiqin

Farahanim

???

???

???

???

???

???

???

???

???

???

???

???

SoundTrack

(sila rujuk kesemua soundtrack di Youtube)

BoBoiBoy OST_ 1. BoBoiBoy Theme Song
BoBoiBoy OST_ 2. Bersedia 
BoBoiBoy OST_ 3. BoBoiBoy and Friends 
BoBoiBoy OST_ 4. Adu Du of Planet Ata Tatiga 
BoBoiBoy OST_ 5. Arriving at Pulau Rintis
BoBoiBoy OST_ 6. Home sweet home
BoBoiBoy OST_ 7. Impending Danger
BoBoiBoy OST_ 8. Adu Du Attacks!
BoBoiBoy OST_ 9. Fight On!
BoBoiBoy OST_ 10. Adu Du's Warth
BoBoiBoy OST_ 11. Run and Hide
BoBoiBoy OST: 12. Crazy Experiments
BoBoiBoy OST- 13. BoBoiBoy Our Hero
BoBoiBoy OST- 14. The Torture Room
BoBoiBoy OST- 15. BoBoiBoy Boboiboy Halilintar Rising
BoBoiBoy OST- 16. Glory of PapaZola
BoBoiBoy OST- 17. Glory of PapaZola(Choir)
BoBoiBoy OST- 18. Retro Gamers 
BoBoiBoy OST- 19. Retro Gamers 2.0
BoBoiBoy OST- 20. PapaZola's Last Words
BoBoiBoy OST- 21. Seguni Mawar Merah 
BoBoiBoy OST_ 22. BoBoiBoy Taufan Arrives
BoBoiBoy OST: 23. Azroy & Sasha reunites
BoBoiBoy OST- 24. Goodbye BoBoiBoy 
BoBoiBoy OST- 24. BoBoiBoy Theme (English)
BoBoiBoy OST- 24. Bersedia (English)





Gambar (screenshot





                               
                           
                               




                               










                                


























Fara akan update gambar & gif BoBoiBoy nanti ye! Assalamualaikum!
happy & ceria selalu!

Labels:


FARANYM | HYOUKURONA 2017