Kuroi KENSHIN
KUROI KENSHIN
HTTP://FARANYMBOBOIBOY.BLOGSPOT.COM
posted by Fara_nym | Hyoukurona Tuesday, 28 May 2013 @1:59 pm 0 comments
Kem Kepimpinan SMK Cyberjaya~
Bismillahirahmanirahim...
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.


     Hai semua, Fara rasa dah lama tak berblog walaupun baru 3 hari Fara tak online xD ok Fara baru blik dari kem kepimpinan yang sekolah Fara anjur kan 2 hari lepas (14 mei- 16 mei 2013) ...
Fara nak cerita kat reader[s] blog Fara tetang pengalaman Fara camping kat Hutan Lipur Gunung Datuk selama 3 hari 2 malam . Jom baca....
p/s : entry ni panjang tau! kalau malas nak baca  Boleh tekan SINI..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

24 Mei 2013 ..

-Semua peserta yang terdiri daripada pengawas, pengawas pusat sumber , pembimbing rakan sebaya berkumpul di sekolah sebelum menaiki bas 2 tingkat xD (pukul 7-7:45 pagi) . Pukul 7 hampir pukul 8 pagi kami bertolak... Tiba di Hutan Lipur Gunung Datuk padal pukul 10 pagi (lebih kurang lah..) kat sana kami kena jalan  naik bukit dengan bawak beg yang berat  . huh, memang penat. 2 km tau kena naik atas dengan panasnya. Dah sampai semua orang kena masuk dewan dulu (dewan tu lebih kurang pondok yang besar, bukan macam dewan sekolah yang tertutup..) lepas tu semua orang makan selepas naik -rehat rehat -

-Lepas rehat, ada taklimat//majlis perasmian  lebih kurang cengitu lah ~Ada 'Ice Braking' dengan akak akak dan Abang -abang Fasi kat sana.Dorang semua baik baik.. ketual Fasi ialah Abang Fitri .Then, kami kena naik sikit lagi bukit untuk pasang khemah di sana.. setiap khemah mesti ada 6 orang tapi khemah Fara je yang ada 7 orang. nasib baik kami ni kecik-kecik lah katakan xD nasib pilih tempat yang sesuai iaitu blakang khemah Fara betul-betul ada empaian.. jadi senang nak sidai baju atau tuala mandi..oh ya, cakap pasal mandi kami mandi betul-betul mandi air sungai yang sejuk! ahaha ok sambung balik.. lepas tu kami buat aktiviti carik kumpulan dulu.. (kumpulan ada 10 orang dan tak boleh pilih orang~) Fara dapat Masuk kumpulan 6 ..lepas dah ada kumpulan, mestilah ada ketua dan penolong dan ada..jeng jeng jeng~ COMEL~  comel tu orang yang mencatat markah kumpulan xD
  Carta organisasi kumpulan 6 :-
ketua     : Kak Tina (Nurqistina bt. Mohd Noordin)
p.Ketua : Kak Salmi (Salminurazratul Almi bt. Shamzulbahari)
comel    : Kak Mimi (Afiqah Syamimi bt. Mohd Shah)
ok korang nak tau kenapa Fara tu nama penuh ahli kump. Fara? sebab Fara yang paling kecik dalam kumpulan tuh ..Apa kena mengena kecik dengan tau nama? hahah orang yangg paling kecik dalam setiap  kumpulan kena hafal nama penuh, tarikh lahir , anak ke berapa dan umur~  LOL~ Ahli -ahli kumpulan Fara ialah

-Kak Tina (Nurqistina bt. Mohd Noordin)
-Kak Salmi (Salminurazratul Almi bt. Shamzulbahari)
-Kak Mimi (Afiqah Syamimi bt. Mohd Shah)
-Abang DJ (Muhammad Daniel b. Jelani)
-Abang Azizi ( Muhd Azizi b. Azman)
-Syahrizan (Syahrizan Syahmi b. Ayub Ali)
-Tharshan (Tharshan A/L Perisamy)
-Arwiin (S.Arwiin A/L Selvakumar)
-Fara sendiri (Siti Nur Farahanim bt. Mohd. Fadzil)
-Zara ( Fatimah Az-Zahrah bt. Mohd Rozlan)
Kemuadian, tiba lah masanya untuk buat nama kumpulan mengikut binatang yang buat bunyi.. kumpulan Fara  pilih harimau.. nama kami buat 'Tigrex' haha lepas tu cipta sorakan kumpulan..soakan kumpulan Fara lebih kurang cenggini lah~
WHO WE ARE...
TIGREX! *clap X2
WHO WE ARE...
TIGREX! *clap X2
TIGREX...
AUMMM !!!! * do like nak baham orang
TIGREX...
A...A...A...AUUMMMMM!!!!! * do like nak baham orang X3
haha kumpulan 6 dapat no. 1  dalam sorakan!! dapat 30 star xD

-dah tu solat makan tengah hari pulak.. lepas makan  ada aktiviti yang Fara ada cakap tadi, yang kena hafal nama semua tuh~ ahaha ok mula- mula abang Fitri tu tanya tarik lahir setiap ahli kumpulan  kat kecik (Fara lah tu) Fara dapat jawab dan kumpulan Fara dapat lah 27 star xD Aktiviti seterusnya, adalah aktiviti 'Sayangi Sahabat' . permainnan nya...kita kena tutp mata dan akak-akak atau abang-abang fasi akan bawak kitaa dan kita kena duduk sorang sorang...lepas tu ketua akan jeritnama kita. Tpi susah sebab  kumpulan lain pon kacau... Fara memang dah dengar orang jerit "Farah!!" tapi suara tu tenggelam. haha tapi akhirnya jumpa jugak! lepas tu dah nak malam semua bersihkan diri dan sedia untuk solat..lepas solat makan malam dan sambung lagi aktiviti apa tah. Cari satu pasangan. setiap pasangan diberi sehelai kertas . apabila dengar perkataan 'TARIK' kita perlulah  rebut kertas tu.Fara main dengan Dyna. ohoh permainan ni ada 5 pusingan.  Fara menang 5 pusingan tu! xD ohoho Dyna kumoulan 9. dah habis tu ada 'Kembara Minda ' pulak! alah..dah penat menaip lah..Fara pendek kan jelah cerita ni. Main nya kena ambil tandatangan akak -akak dan abang - abang fasi je. tapi setiap kali nak mintak mesti ada denda. mula-mula kumpulan 6 mintak kat abang Helmi dulu. Abang helmi suruh makan petai :( semua org dlm kumpulan Fara makan petai. ohoho semua kena . itu lah denda yg paling teruk bg Fara. malas nk cerita panjang-panjang ..dah habis tu semua nk tido..hha dah mlm tido lah~

25 Mei 2013

will update..penat menaip~

FARANYM | HYOUKURONA 2017